Zde jsou postavy,schopnosti a rasy ve hře 4story
Člověk:
Pohyblivý a rozhodný.
Lidé, kdysi známí jako Parholnin klan, byli poslední uprchlíci, kteří dosáhli Iberie během velkého osidlování. Přes svou krátkou délku života ve srovnání s jinými rasami se v nich vytvořila velká touha po úspěchu s velkou technickou vyspělostí. Prostřednictvím své fantazie a rychlého technologického vývoje se brzy stali velkou částí populace Iberie a byli ze sebe setřást pověst slabých lidí.
Spolu se svou mimořádnou schopnost přizpůsobit se a imunitě proti magii také vynikají inteligencí a silou.
Kočkovití:
Silný a vytrvalý
Kočkovití přišli z Naveu do Iberie a brzy se stali přáteli s vílami. Obě rasy se podělili o své znalosti a pokjně žili spolu. Kočkovití jsou velmi blízko přírodě a proto jsou ochránci země a větru. Neustále rozvíjejí své bojové schopnosti a svou duševní sílu, aby mohli své úkoly úspěšně dokončit.
kočkovití jsou výbornými bojovníky na boj z blízka. I přes svou štíhlou postavu jsou silní a odolní.
Víla:
Inteligentní a moudré
Víly byla druhá vlna uprchlíků, kteří se dostali do Iberie a usadili se tam. Odcházející lidé se s vílami velmi brzy spřátelili a dva lidé tento vztah stále udržují. Víla je člověk s výraznou duševní silou a které donesli do Iberie duchy. Mimojiné také do Iberie přinesly magii.
Tito lidé se ráději spojují s duchy než ostatní rasy a mají úžasné magické schopnosti. Pro tyto účely mají téměř neomezené množství moudrosti a inteligence.
Třídy:
Bojovník
Mocní válečníci posilení ohněm boha Rumaparka stojí na každé frontě.
Válečníci vyčnívají z ostatních skupin díky jejich schopnosti změnit bitvu. Během útoku jsou nebezpeční a dokáží porazit nepřátelé díky velké síle v boji na blízko.V obraně mohou zasadit nepřátelům mnoho ran a vydržet velmi dlouho naživu.
Nosí kroužkové zbroje nebo plátové. Mají také velký arzenál zbraní zahrnující jedno- a obojruční meče, sekery, luky a štíty.
Běžec stínu
Pozor, někde v hlubinách temnot se skrývá nebezpečný stínový běžec.
Běžci stínů jsou charakterizovani svými zákařnými a rychlými útoky v boji na blízko, které jsou podobné útokům Pendatrona, Boha temnot. Jednají vždy chladně a vypočítavě. S cílenými a efektivními útoky ihned zničí jejich oběti. Objevují se odnikud a po zákeřném útoku se zase ztratí v temnotě.
Plátěná a kožená zbroj není tak robusní jako u válečníků. Biramy, dýky jednoruční meče, luky a kuše, to jsou zbraně, které rádi využívají.
Lukostřelec
Bohové Lapirisu dávají lučišníkům sílu a přesnost.
Obratní lučišníci jsou bojovníci na velké vzdálenosti, kteří dobře ví, jak používat luk a šípy. Preciznost a pevná ruka z nich dělá silné protivníky, kteří si udrží chladnou hlavu i ve velmi rizikových situacích. Jsou nepřekonatelni v boji na velkou vzdálenost. Používají excelentní techniky úniku, když jsou napadeni protivníkem.
Lehká zbroj a kožená zbroj jim umožňuje lehký a rychlý pohyb. Využívají hlavně luků a kuší, ale v jejich výbavě nechybí ani jedno a dvojruční meče.
Kouzelník
Mágové - Mistři v kouzlech a pánové elementů.
Tak, jak byl kdysi poučen Pauldron, Bůh Thunder, mágové jsou schopni překročit hranice hmotného a změnit Manu v mocné kouzlo. Proto mají dar vládnout elementům a použit je pro účely boje. Od jediného výbušné útoku až po velké kouzla a útoky, které způsobují dlouhodobé poškození.
Dostanou dodatečné sílu z tyčí, magických štítů a magických hůlek. Pracují hlavně z pozadí. Jejich oblečením jsou pouze plátěné oděvy a róby.
Kněz
Kněží jsou stejně vznešení a půvabní jako jejich bůh Rekamies, který je chrání od zlého.
V minulosti Rakamies, bohyně vody dala kněžím dar ochraňovat spojence a poskytnout jim nový život. Když jsou bojovníci v nebezpečí, tak kněží jsou jejich poslední kapkou naděje. Nicméně i kněží vlastní mnoho energie, která je chrání před nepřáteli a způsobuje nepříteli velké škody. Z tohoto důvodu se kněží považují za strážné anděly, stejně tak ale za posly smrti.
Chrání se pouze oděvem nebo rouchem a brání se pomocí tyčí, kouzel a magických hůlek a štítů.
Zaklínač
Kouzelníci temnot, záhadní a pod ochranou Endendrose.
Zaklínači, žáci boha Endendros, mají jedinečnou schopnost otvírat portály vedoucí do jiných dimenzi. Ty jim umožňují přivolávat a ovládat mocné bytosti. Vzhledem ke své duševní síle mohou získat kontrolu nad jinými tvorym jako jimi útočit, bránit i léčit. Tyto mocné podpory činí zaklínače nebezpečnými soupeři, kteří nemají žádné slitování během bitvy.
Jsou ozbrojeni holí, kouzelnými hůlkami a magickými štíty. Nosí kožené zbroje a tvrdé kožené brnění.